• Klasa VIb z 2017

• Nagłówek

• ROK SZKOLNY 2016/2017

• Lorem Ipsum

• Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit. Sint, adipisci, quibusdam, ad ab quisquam esse aspernatur exercitationem aliquam at fugit omnis vitae recusandae eveniet.

Inventore, aliquam sequi nisi velit magnam accusamus reprehenderit nemo necessitatibus doloribus molestiae fugit repellat repudiandae dolor. Incidunt, nulla quidem illo suscipit nihil!Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit.

• Wakacje!

•  Po roku cieżkiej pracy nadchodzą wyczekiwane przez nas wakacje! Zanim się rozstaniemy chcielibyśmy podziekować wszystkim nauczycielom za trud włożony w naszą edukację,za cierpliwość i zrozumienie dla naszych, nie zawsze odpowiednich zachowań.Życzymy wszystkim Państwu udanego wypoczynku.

• Bursztynowym ekspres-sportowo i naukowo

W dniach 05.06-07.06.2017 roku klasy szóste pojechały  na wycieczkę  nad morze. Wyjazd odbywał się pod hasłem „Bursztynowy ekspres- sportowo i naukowo”.

Pierwszego dnia   zwiedzaliśmy Oceanarium w Gdyni, które  połączone było  z warsztatami edukacyjnymi. Po zaliczeniu lekcji przyrody spacerowaliśmy po Wybrzeżu Kościuszkowskim.

Kolejnego dnia zwiedziliśmy stadion PGE Arena w Gdańsku. Potem udaliśmy się na „Misję specjalną”- zajęcia o charakterze sportowym. Był to dla nas test samodzielności oraz wytrzymałości i sprawności fizycznej. Potem był czas na odpoczynek i ognisko. To był niesamowity dzień, wszyscy bawiliśmy się doskonale.

Ostatniego dnia wycieczki zwiedziliśmy Gdańsk. Pani przewodnik przybliżyła nam historie tego pięknego miasta. Późnym wieczorem wróciliśmy do Prażmowa.

To była bardzo ciekawa przygoda, która dużo nas nauczyła, a do tego wypoczęliśmy w otoczeniu nadmorskiego krajobrazu, bo pogoda nam dopisywała.

• Dzień Dziecka pełen niespodzianek...

• W tym szczególnym dniu wybraliśmy sie do kina na film pt"Strażnicy Galaktyki 2". Nudy w kinie nie było – dużo wątków, wiele postaci, same atrakcje. Byliśmy  zachwyceni. Uśmiechnięte buzie oraz pełne przejęcia komentarze były potwierdzeniem dobrze spędzonego przedpołudnia. Wyjazdy edukacyjne mają zawsze posmak przygody.Polecamy go wszystkim tym,którzy lubią przygode i sensację.

• Pierwszy dzień wiosny

• 21 marca bylismy w kinie w Jankach.Film pt.Kong-wyspa czaszki bardzo nam sie podobał.Wspaniały seans swoją fabułą i akcją przeniósł nas w niesamowite miejsca, wywierając na nas ogromne wrażenie.Wycieczka wzbogaciła naso nowe, ciekawe doświadczenia.

• Muzeum Powstania Warszawskiego

• W dniu 19 października b.r. miała miejsce wycieczka do Muzeum Powstania Warszawskiego.Opiekunami uczniów byli nauczyciele: Małgorzata Przybysz, Joanna Spocińska  i Ewa Kozłowska

Celem wycieczki do Warszawy była lekcja historii dotycząca czasów Powstania Warszawskiego. Dzieci mogły przybliżyć sobie obraz jednego z najtragiczniejszych wydarzeń naszej historii, bardzo złożonego w ocenie, ale bez wątpienia stanowiącego do dziś przykład męstwa, heroizmu i walki o wolność. Ekspozycje Muzeum ukazywały życie codzienne powstańców i zwykłych warszawiaków, grozę walk, umundurowanie, broń, makietę liberatora, wygląd kanałów, fotografie autentycznych scen powstańczych i bohaterów zrywu. Uczestnicy wycieczki obejrzeli też niedługi, ale przejmujący film w 3D pokazujący miasto zaraz po wyzwoleniu jako istne "Morze ruin". Wizyta w muzeum pozostawiła w nas niezatarte wrażenia.

• Fabryka Bombek w Piotrkowie Trybunalskim i w Eksperymentarium w Łodzi

•  W Piotrkowie Trybunalski w fabryce bombek obejrzeliśmy i poznaliśmy wszystkie etapy powstawania bombek: formowanie z rozgrzanego szkła na dmuchalni, srebrzenie, malowanie, dekorowanie, przygotowanie do zapakowania. Każdy z tych etapów był dodatkowo przybliżony i objaśniony przez  Panią przewodnik. Po takim przygotowaniu każdy z nas mógł  spróbować  swoich sił i wykonać własną ozdobę. Zapewniono nam profesjonalne materiały: szklane wydmuszki, brokaty, kleje, pędzelki oraz miejsce do pracy. Przy fachowym wsparciu doświadczonej malarki, dekoruwaliśmy  bombki według własnego pomysłu. Taką własną bombkę każdy chętnie ze sobą zabrał - jako pamiątkę po wycieczce.

W Łodzi przekonaliśmy się,że fizyka nie musi być trudna! Zwiedzając wystawę Tajemnice fizyki mogliśmy wszystkiego dotknąć! Jeszcze nigdy fizyka nie była taka łatwa!  W pasjonujący i zabawny sposób zgłębiliśmy często skomplikowane prawa fizyki. Wystawa pozwaliła nam zrozumieć zagadnienia z różnych dziedzin fizyki (magnetyzmu, elektryczności, dynamiki,optyki, mechaniki, akustyki i dźwięku oraz logiki), biologii, chemii, które stały się proste i czytelne dla każdego z nas, dzięki możliwości wypróbowania ich działania na specjalnych przyrządach oraz stanowiskach interaktywnych.

• Nagłówek

• ROK SZKOLNY 2015/2016

• 20 czerwca- wycieczka do Puszczy Białowieskiej

W ostatnim tygodniu bieżącego roku szkolnego pojechaliśmy na jednodniową wycieczkę do Białowieskiego Parku Narodowego. Tam znajduje się Muzeum Przyrodniczo-Leśne, gdzie oglądaliśmy ekspozycje przedstawiającą zwierzęta występujące niegdyś w  Puszczy Białowieskiej. W muzeum obejrzeliśmy film o tym, jak zwierzęta zachowują się w poszczególnych porach roku. Był to bardzo ciekawy i pouczający dokument. Ostatnim etapem wycieczki był Rezerwat Pokazowy Żubrów. Tam zobaczyliśmy łosie, jelenie, rysie, lisy, żubry oraz wilka. Rezerwat ma powierzchnię 27 hektarów, a zwierzęta żyją tam w warunkach zbliżonych do naturalnych. Do domu wróciliśmy późnym wieczorem, zmęczeni, lecz szczęśliwi i pełni wrażeń. Była to doskonała lekcja historyczno-przyrodnicza.

• 30 maja- 1 czerwca- Wrocław

W dniach 30.05 – 01.06.2016 uczniowie naszej klasy razem z  klasami: VA, VIA  i VIB pod opieką nauczycieli : p. Anny Jaworskiej, p. Ewy Szczepańskiej ,p. Kamili Rojek i p. Małgorzaty Przybysz byli  na trzydniowej wycieczce we Wrocławiu.

Pierwszego dnia  mieliśmy  okazję zobaczyć Halę Stulecia i Iglicę oraz  wysłuchać  krótkiej historii związanej z ich powstaniem. Kolejnym etapem wycieczki było zwiedzanie  Panoramy Racławickiej. W Małej Rotundzie Panoramy obejrzeliśmy  makietę „Bitwy pod Racławicami”. Zobaczyliśmy  również słynne dzieło malarza Jana Styki i Wojciecha Kossaka przedstawiające zwycięską bitwę pod Racławicami. Dzięki specjalnym zabiegom malarskim i technicznym obraz  „przeniósł uczniów” w realny sposób w inny czas  i rzeczywistość.

Drugiego dnia zwiedzaliśmy unikatowy  w Europie, żywy fragment japońskiej kultury-Ogród Japoński. Miejsce to było magiczne. Cisza, spokój i harmonia sprawiały, że można by zostać w nim całą wieczność. Jednak  głównym  punktem programu, w tym dniu, było poznanie dziedzictwa  kulturowego, historycznego i naukowego Wrocławia poprzez zwiedzanie Rynku miasta,  a w szczególności: gotyckiego Ratusza i renesansowych kamieniczek. Pan przewodnik przybliżył nam historię tych zabytkowych budowli. Podczas zwiedzania zwrócił  również uwagę na styl budowy i wystrój dwóch wrocławskich kościołów: Św. Elżbiety i Marii Magdaleny.  Dodatkową atrakcją w tym dniu był rejs statkiem po Odrze. Podziwialiśmy piękną panoramę miasta. Na  zakończenie dnia obejrzeliśmy jeszcze magiczny pokaz fontann w ogrodach przy Hali Stulecia.

Kolejnego dnia pobytu we Wrocławiu byliśmy w ogrodzie zoologicznym. Naszym głównym celem było odwiedzenie znajdującego  się tam Afrykarium. Widzieliśmy tam różne gatunki ryb zamieszkujących morza i oceany. Naszą uwagę zwrócił mały rekin i mnóstwo płaszczek, a także żółw morski. Wszystkie te zwierzęta znajdowały się w olbrzymich akwariach. Zobaczyliśmy stado pingwinów  i bawiące się foki. Niektórzy z nas wystraszyli  się czającego się w wodzie krokodyla, który na szczęście znajdował się za grubą szybą. Niedaleko wypoczywała rodzinka hipopotamów. W całym obiekcie panował afrykański klimat.

Po wyjściu z Afrykarium udaliśmy się w odwiedziny do innych zwierząt zamieszkujących zoo. Bardzo podobały nam się żyrafy i zebry, które zgodnie spacerowały   po wybiegu. Podziwialiśmy parę olbrzymich słoni, a także rodzinę małp, a także wiele innych gatunków zwierząt.

Dopisała pogoda i dopisały humory .Niestety wszystko co dobre szybko się kończy- bardzo zadowoleni z pobytu we Wrocławiu wróciliśmy do domu .

• 27- 28 maja- Kraków

• 27 kwietnia wraz z przewodnikiem zwiedziliśmy kościół Mariacki, katedrę Wawelską, Smoczą Jamę i Rynek Główny .W Krakowie mieliśmy możliwość zapoznania się z historią miasta, wieloma zabytkami o wielkiej randze artystycznej i historycznej oraz poczuć niepowtarzalną atmosferę dawnej stolicy Polski. Podczas zwiedzania Wzgórza Wawelskiego  podziwialiśmy renesansowy dziedziniec na Zamku Królewskim oraz Katedrę Wawelską - symbol wiary, dumy i świetności dawnych czasów. Na wieży Zygmuntowskiej wszyscy mieli okazję zobaczyć słynny Dzwon Zygmunta i oglądać przepiękną panoramę miasta. Pomimo, że pogoda nie dopisała, dobry nastrój i pogoda ducha nas nie opuszczały.

Następnego dnia wyruszyliśmy do Wieliczki i  trasą górniczą zwiedzaliśmy kopalnię soli. Każdy z nas otrzymał roboczy strój, kask i lampę- ekwipunek godny górników. Przygodę  rozpoczęliśmy od zjazdu najstarszym istniejącym w Wieliczce szybem górniczym - szybem Regis. Nad wyprawą czuwał doświadczony przewodnik zwany przodowym. Znał kopalnię od podszewki, pewnie prowadził nas po labiryncie komór i korytarzy. Przodowy każdemu uczestnikowi ekspedycji przydzielił górniczy zawód oraz zadanie do wykonania. Śleper samodzielnie mierzył poziom stężenia metanu, wyszukiwał i transportował sól, wyznaczał drogę i badał nieznane sobie komory. Poznaliśmy w praktyce codzienne podziemne życie, a także tajniki górniczych tradycji i obrzędów. Wieczorem zmeczeni ,ale z dużym bagażem nowych doświadczeń i wiadomości wróciliśmy do swoich domów.

• 12 kwietnia- Grójec

• 12 kwietnia wybraliśmy się wspólnie z klasą VA  na „Lekcję w kinie” organizowaną w Grójeckim Domu Kultury. Uczestniczyliśmy w projekcie  multimedialnych zajęć edukacyjnych dotyczących języka reklamy, prowadzonych przez zawodowego aktora, połączonych z projekcją  filmu pt. „Chłopcy z Placu Broni’’. W czasie zajęć  poznaliśmy  najważniejsze zagadnienia z zakresu języka reklamy oraz dowiedzieliśmy  się, jakie są możliwości wykorzystania poszczególnych środków wyrazu, co one znaczą i jaką spełniają funkcję w tekstach kultury audiowizualnej.

• 8 marca- Teatr Rampa "Wanna Archimedesa"

Wspólnie z klasą VA i naszymi wychowawczyniami wybraliśmy się do warszawskiego teatru Rampa,gdzie obejrzeliśmy  nowatorski, edukacyjny spektakl muzyczny pt "WANNA ARCHIMEDESA".Profesor Rozumny - w tej roli wystąpi znakomity aktor, znany z filmów oraz programów telewizyjnych Krzysztof Tyniec - wprowadza swoich uczniów w fantastyczny świat odkryć i wynalazków. To    zabawna lekcja, którą  warto było  zobaczyć. O takiej szkole marzą dzieci i dorośli!
            Wszystko to dzieje się w klasie - laboratorium pełnym tajemniczych sprzętów niezbędnych do przeprowadzenia wielu eksperymentów i doświadczeń naukowych, gdzie centralne miejsce zajmuje tytułowa WANNA ARCHIMEDESA.

• 3 grudnia- Cinema City

• Trzeciego grudnia uczestniczyliśmy w projekcie interaktywnego kina w Cinema City Bemowo p.t. „Królestwo zwierząt” Dowiedzieliśmy się, że  Ziemię zamieszkują miliony różnych gatunków zwierząt, różnej wielkości, odmiennych kształtów: od malusieńkich mrówek po olbrzymie słonie, od ponurych żuczków po kolorowe pawie. W czasie programu  odkrywaliśmy dziką naturę każdym zmysłem. W sali 3D założyliśmy specjale okulary i wspólnie z kluczem ptaków wybraliśmy się w ekscytującą podróż w czasie ich corocznych migracji. W sali wyobraźni wspólnie z grupą przyjaciół wybraliśmy się na wyprawę po amazońskiej dżungli. W sali ruchu wzięliśmy udział w podwodnej podróży po głębiach mórz i oceanów. W sali muzyki dowiedzieliśmy  się w jaki sposób porozumiewają się ze sobą zwierzęta. W sali interakcji odpowiadaliśmy na pytania dotyczące zwierząt. W sali inspiracji obejrzeliśmy  film o małych orangutanach. Zobaczyliśmy  jak nabywają nowe umiejętności, które pozwalają  im przetrwać w dzikiej dżungli. Spotkaliśmy się tez ze Świętym Mikołajem. Wykonaliśmy łańcuch na choinkę, a także zrobiliśmy sobie pamiątkowe  zdjęcie.